|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-105|105-120|120-135|135-150|150-165|165-180|180-195|195-200|
Volba způsobu, kterým to sdělíš je velmi důležitá, ale zásadní je v každém případě připravenost tvých rodičů přijmout tento fakt.
Tahle otázka je snad jednou z nejpokládanějších otázek heterosexuálů pro gay páry. Je absurdní rozdělovat a popisovat toto specifické soužití termíny, které známe a používáme, když hovoříme o rodině. Prostě spolu žijí dva kluci nebo holky. Jediná otázka, která se zde vynořuje, jak to je s feminním chováním některých homosexuálů, kteří se snaží vybudovat pevný a trvalý partnerský vztah...
I přes nedostatek informací považujeme za velmi pravděpodobné, že lidé udržovali homosexuální styky přinejmenším několik století před počátkem našeho letopočtu a že určité procento lidí homosexuálně žilo ve všech dobách.
Kvalita sexuální výchovy je ovlivněna nejen znalostmi přednášejících, ale také jejich postoji k projednávanému tématu. Někteří lidé ani při dostatečném vzdělání nejsou schopni sexuální výchovu úspěšně vyučovat, protože mají problémy v otevřené komunikaci o sexualitě anebo nemohou pro své předsudky či hluboce zakořeněné postoje přijmout jiné alternativy sexuálního chování a porozumět cítění a potřebám ostatních.
Homofobie je výraz obsahující předsudky o homosexualitě obecně. Homofobie může být externalizovaná či internalizovaná. Zpravidla se homofobií rozumí její externalizovaná podoba, která se manifestuje v nadávkách, diskriminaci a předsudcích vůči ostatním. Pokud se člověk cítí špatně ohledně své homosexuální orientace, pocitů, fantazií či chování, hovoří se o internalizované homofobii.
Vzhledem k tomu, že mnoho lidí bylo vychováváno s představou, že homosexualita je nemoc, deviace, něco špatného; stává se, že člověk, který začne rozpoznávat vlastní homosexualitu, je zpravidla zaplaven pocity méněcennosti a nedostačivosti. Vědomě či nevědomě se může rozhodnout tento aspekt své osobnosti před jinými potlačovat.
Učitel by měl být především otevřený všemu, co s člověkem a jeho vývojem souvisí. Je pravděpodobné, že tuto otevřenost nezíská v pár seminářích psychologie a didaktiky, souvisí s jeho vlastní osobností. Nelze mu ji tedy naočkovat. Průvodce pro pedagogy je příručkou pro ty otevřené z vás, kteří jste se rozhodli o homosexualitě, stejně jako o spoustě jiných problémech, s dětmi hovořit, objasňovat ji a rozvíjet v nich tolerantnější pojetí světa. Možná budete právě vy první, kterému se student svěří se svou homosexualitou a bude od vás očekávat pomoc. Víte, jak na to?
Co je to homosexualita? Kolik je homosexuálů? Je homosexualita duševní chorobou? Jak je to s homosexualita a zákony v ČR? Odpovědi na základní otázky.
Pod tímto pojmem se skrývají pojmy společenského významu a to homosexuální prostituce a pornografie. Homosexuální prostituce se v ČR rozvíjí především v Praze a velkých městech. Homosexuální prostituti, se kterými se zde setkáváme obvykle pochází z nižších sociálních skupin. K prostituci se dostávají obvykle z problematického rodinného prostředí.
Zdařilé dokončení procesu coming out nejen omezí psychopatologické a sociopatologické jevy spjaté s nevyrovnáním a odmítáním své sexuální orientace, jakými jsou deprese, riziko sebevražd, nevhodné sňatky a těhotenství, narušené rodinné vztahy. Vyrovnání se sexuální orientací umožní vytváření plnohodnotného alternativního životního stylu včetně stabilních partnerských vztahů.
Většinová část populace by se měla seznámit se základními aspekty tohoto společenského, tedy nikoli jen zdravotnického jevu. Při setkání s homosexuálně orientovanými lidmi či homosexuálním chováním by je ostatní lidé měli hodnotit na základě odborných informací a nikoli předsudků a nesprávných přežívajících mýtů. Ty jsou hlavním zdrojem nepochopení a netolerance.
Během puberty je vhodné informovat o homosexualitě všechny děti. Homosexualita by neměla být pojednána jen jako varianta lidského chování, ale jako prožívání, sebeuvědomování, hledání citových vztahů a životního stylu. Vysvětlení biologických predispozic sexuální orientace může napomoci k přijetí tolerantního a akceptujícího postoje u většiny.
Někdy se může stát to, že hezké přátelství mezi dvěma kluky (či dvěma dívkami) změní svůj charakter. Jeden ze dvojice přizná podstatu svého kamarádství k druhému. Vyjde najevo, že nejde jen o čisté kamarádství. Jde o něco víc. O pravý lidský cit, možná o opravdovou lásku. Vyznání kluka druhému klukovi, vyznání čisté a upřímné. Nezřídka jde o pokus ukončit nešťastné zamilování a ujistit se o citech či necitech druhého.
Jak má pedagog reagovat na to, když se mu žák – žákyně svěří s homosexuální orientací? V první řadě musí zachovat okamžitou diskrétnost takového rozhovoru, nepřizvávat další kolegy k tomuto případu. Respektovat to, že si vybral(a) jeho a udržet tajemství, pokud si to bude přát. Svého svěřence v klidu vyslechněte a važte si důvěry, se kterou se vám svěřuje.
Homosexuální muži jsou v České republice nejvíce zastoupeni mezi známými případy HIV infekce a AIDS. Přestože se jejich podíl na celkovém počtu snižuje, zejména v důsledku nárůstu heterosexuálních přenosů infekce, tak v absolutních číslech zůstává bez výrazných změn. Činí průměrně 12 nových případů HIV pozitivity za rok.
|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-105|105-120|120-135|135-150|150-165|165-180|180-195|195-200|