004.cz

Cvičíme...

Tak to jsou otázky, které jsem původně vůbec nechtěl rozebírat, protože jsem si říkal: nejsem profík, navíc je tady spousta chytrých knížek, na internetu množství materiálu, v každé posilovně (nebo alespoň ve většině z nich) trenér… a pak jsem si vzpomněl, jak jsem se styděl kohokoliv zeptat na to, co a jak cvičit a navíc, jak jsem si myslel že já, bývalý aktivní sportovec, navíc školený trenér (v jiném sportu), to zvládnu „levou zadní“… a po čase jsem pochopil že ne a přece jenom jsem přišel za trenérem a požádal o radu a nechal si sestavit tréninkový plán.

Než ale se k tomu taky odhodláš, napíšu několik zásad, podle kterých cvičím já:

a) cviky mám rozdělené pro tři svalové skupiny
  • v pondělí a pátek procvičuji hrudníkové a zádové svalstvo + břicho
  • v úterý a čtvrtek jsou na řadě nohy (občas to nahrazuji volejbalem)
  • ve středu to doplňuji cvičením na ruce a ramena (nebo si zajdu zaplavat)
  • o víkendu si často dopřeji plavání, příjemně to uvolní v týdnu zatěžované svalstvo; tu platí zásada nepřehánět to ani v rychlosti, ani ve vzdálenosti, má to být relaxace!

b) každý trénink má čtyři fáze:

  • základní rozcvička – 3-5 minut na rotopédu, střední rychlost, malá zátěž
  • strečink – rozcvičení kloubů a svalů partie, které budu v ten den zatěžovat
  • samotné zátěžové cvičení
  • závěrečné „spalování“, 25-30 minut jízdy na rotopédu, vyšší rychlost, malá zátěž

c) při cvičení dávám pozor na to, abych nezvedal příliš malé váhy, to pak nedojde k dostatečné stimulaci svalstva a ani příliš velké váhy, protože pak ten pohyb nedotáhnu; správné zatížení má být takové, abys poslední opakování v sérii dotáhl do správného konce s velkou námahou, případně s pomocí parťáka

d) každý cvik na hrudník a záda cvičím ve třech sériích po 6-8 opakování, nohy po 10-12 opakováních ve čtyřech sériích a ramena a ruce po 8-10 opakováních ve 2-3 sériích

e) na břicho cvičím s malou zátěží nebo bez zátěže, aby se svaly zkracovaly a nerostli. Tohle jsou takové první zásady, které doporučuji dodržet ale nejlepší je hned od počátku cvičit podle zpracovaného tréninkového plánu, za pomoci víckrát zmíněného sparingpartnera nebo trenéra. Ve dvou se to přece dělá lépe, no né?!:-)

Cvičíme... - komentáře

K článku není žádný komentář
pravidla pro veřejnost odkazy rubriky posledních 100 komentářů
© 2001 - 2018 Code004 / | ISSN 1214-4452 | Inzerujte na 004.cz | Powered by phpRS |