004.cz

Homosexuálové v USA protestují proti výzkumu homosexuálních ovcí

Washington 31. ledna (ČTK) - Organizace homosexuálů v USA zahájily protesty proti výzkumu Oregonské univerzity, která na homosexuálních ovcích zjišťuje možnosti tyto sklony u zvířat potlačovat. Obávají se totiž, že případně objevené technologie na "odvykání" homosexualitě by pak mohly být po určité úpravě aplikovány i na lidech této orientace. V čele protestů stojí světoznámá sportovkyně, bývalá česká tenistka Martina Navrátilová, napsal server fr-online.

Proti výzkumu neprotestuje jen vlivná homosexuální lobby, ale i spolek na ochranu zvířat Peta. Oregonský biolog Charles Roselli přitom svým výzkumem pouze chtěl pomoci chovatelům ovcí s jejich problémy. Je totiž známo, že až deset procent ovcí projevuje homosexuální sklony, tedy náklonnost k jedincům stejného pohlaví, což má značný vliv na reprodukci stád. Ovce, které se nerozmnožují, jsou totiž na trhu podstatně méně ceněny než plodní heterosexuální jedinci. Roselli experimentuje s hormony, které by měly obrátit zájem homosexuálních samců k samicím a naopak. Dosud však jeho pokusy nepřinesly žádné jednoznačné výsledky.

Lavinu protestů spustila právě Navrátilová, která už desítky let bojuje za práva homosexuálů, ale je také členkou Peta. V otevřeném dopise obvinila Roselliho, že jeho pokusy mohou vyústit k "metodě umělého ovlivňování sexuální orientace". Protest Navrátilové vyvolal lavinu souhlasných reakcí - univerzita v krátké době dostala na 20.000 protestních e-mailů. Právní zástupci homosexuálních organizací poukazují na to, že Roselliho výzkum podporuje názor, že homosexualita je "odchylkou od normy" a že ji lze "vyléčit".

Pokud by se skutečně podařilo nalézt biologické důvody homosexuality, mohli by se konzervativní zákonodárci pokoušet měnit homosexuální sklony u nedospělých jedinců, uvedl jeden z právníků Andrew Sullivan. Ba co více, mohlo by podle něj docházet i k protihomosexuálním genetickým zásahům.

Proti takovým obviněním se zase vzepřel Roselli. "Vedli jsme jen základní výzkum možností. Chceme pochopit pouze mozkové struktury a chemické procesy, které rozhodující o volbě partnera," odpověděl Sullivanovi. Ten pak poněkud ustoupil z předchozího stanoviska. "I mě by celkem zajímalo, proč jsem gay," řekl. Právě vysoké procento homosexuálních ovcí svědčí podle něj o tom, že homosexualita není v přírodě žádná úchylka nebo perverze, ale univerzální princip.

Homosexuálové v USA protestují proti výzkumu homosexuálních ovcí - komentáře

Komentář ze dne: 27. 03. 2007 12:54:48     Reagovat
Autor: eadgyth (email) - neregistrovaný
Titulek: Výzkum
Koukám, že od výzkumu homosexuality ovcí jsme se dostali až k výběru barvy očí nenarozeného dítěte. Myslím si, že do tohodle by neměl člověk zasahovat, vždycky se rodilo určité množství nemocných a postižených dětí, v antice s nimi třískli o skálu a dnes je vypipláme, v přítupu je rozdíl. Co se týče machinací se zdravím, protože dnes už se pozná, jestli bude díte nemocné, tak to do jisté míry chápu. Taky bych nechtěla zmetka. Ale zasahovat do genetické výbavy jen proto, aby se mi narodil modrooký blonďáček, to je vrchol. Dřív se u alb s fotografiemi říkal - Ták, máš tak modrý oči, protože jsi celej táta. Za chvíli se bude říkat - Ták, máš modrý oči, protože to tak chtěla tvoje maminka... smutné. Doufám, že až na tohle dojde, už tady nebudu...

Komentář ze dne: 05. 02. 2007 21:11:35     Reagovat
Autor: Fanfán - neregistrovaný
Titulek: Realitě se vzepřít nedá
Vzhledem k tomu, že lidské tělo (včetně mysli) je zcela jednoznačně a logicky "konstruováno" (tzn. není v něm žádná rozumem nevysvětlitelná část), je jen otázkou času, kdy bude do posledního detailu poznáno a (později) i pozměňovatelné, tedy včetně sexuální orientace.
Zavíráním očí před takovýmto výzkumem se maximálně dosáhne stejného, jako když někdo před mnohými roky protestovali např. proti operacím, či transfuzím.
(Pokud ovšem lidská civilizace dříve nezanikne.)

Komentář ze dne: 07. 02. 2007 12:24:12     Reagovat
Autor: asd - neregistrovaný
Titulek: Re: Realitě se vzepřít nedá
No jestli zanikne, tak ne kvuli homosexualum. Homosexualove jsou plodni a deti mit chteji. Ale chteji zit po svem - homosexualnim zpusobem zivota. Homosexualove nemaji na teto planete vytvorene podminky. To je nejvetsi problem pokud jde o reprodukci. Cili muz+muz a zena+zena. Se zanikem civilizace na gay strankach se jdi vycpat. Navic lidi je na svete jako maku. Lidstvo je premnozene a samo sobe nebezpecne (biologicke zbrane, vyzkumy podobneho razeni..atd). O te veci s ovcema se neda mluvit jako o vyzkumu, ale jako o provokaci a diskriminaci a hanobeni lidske rasy. A v neposledni rade o tyrani zvirat. A me to vadi proto, protoze tyhle veci delaji hlupaci. To se da povazovat za vyzkum hlupaku. A jak daleko muzes s takovou ubohosti dojit. Maximalne k protestum a k problemum a k dalsim odporum.
Jinak souhlasim s genetickym "vylepsovanim" lidskych zarodku k lepsimu, pokud to bude bezpecne. Vyhneme se tak nekterym nemocim, rodice si budou moci vybrat barvu oci ditete, i pohlavi.... Ale tohle je otazka budoucnosti. Otazkou zustava co je lepsi. Jestli heterosexualni, nebo homosexualni orientace. Homosexualita neznamena nemoznost k rozmonozavni lidske rasy.
A protoze na tuhle otazku nezname odpoved (vyhneme se nejakym nabozenskym textum, protoze i ty jsou zpochybnitelne a omylne) meli bychom se vyhnout podobnym detinskym provokacim a vyzkumum vylozene jen homosexualnich ovci takovym zpusobem.
A te tve posledni vete (Pokud ovšem lidská civilizace dříve nezanikne.) Chod vesmiru lidi pod kontrolou nemaji. Prileti nejaka planetka, narazi, zlikviduje a je po vsem. Orientace, neorientace. Plodnost, neplodnost. A ja nevim co vsechno. Lidska civilizace muze zaniknout kdykoliv. Dinosauri uz tu taky nebehaji. :-)

Komentář ze dne: 07. 02. 2007 13:14:04     Reagovat
Autor: Waky - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Realitě se vzepřít nedá
Nechci se plést Fanfánovi do myšlenek, ale já jsem z jeho věty "pokud ovšem lidská civilizace dříve nezanikne" vůbec nevyčetla narážku na to, že by měla zaniknout kvůli homosexuálům. To tam "čteš mezi řádky" a bráníš se tam, kde nikdo neobviňuje. Já to brala pouze jako konstatování, že zaniknout může (kvůli čemukoliv, přírodní katastrofa, válka, co já vím).
Rovněž se snad nikdo nebavil, a Fanfán už vůbec ne, o tom, že by homosexuálové měli být "horší", to je jen Tvá projekce.
Na výzkum s ovcemi nemám jednoznačný názor.
Nevím, jak se provádí. Pokud při tom ovce nějak strádají, pak to je týrání zvířat a z tohoto hlediska bych taky protestovala. (Vadí mi běžné testování na zvířatech čehokoliv, snad kromě léků na vážné nemoci. Ale u toho ta zvířata trpí, nevím, jak je to v tomto případě.)
Proč by měl takový výzkum "hanobit lidskou rasu", měli by ho dělat "jen hlupáci" a měla by to být "ubohost", to tedy opravdu nevím, to se mi zdá jako příliš silná slova. Trošku mi připadá, jako kdyby se za tím odporem z takového výzkumu skrýval strach z toho, abychom se náhodou něco nedozvěděli. Pokud se něco za každou cenu tutlá pod pokličkou a nesmí se o tom moc mluvit, pak tam něco nebývá v pořádku. Proč takový strach? nevidím důvodu, proč se o čemkoliv něco nedozvědět, jde-li to.
Pokud by chtěl někdo zkoumat nějaké příčiny orientací, nechala bych ho zkoumat na čemkoliv, pokud tím nebude žádný tvor strádat. Když někdo bude chtít zkoumat z druhé strany, totiž heteráče, klidně půjdu jako dobrovolník psát nějaký dotazník či jánevímco. (Pokud mě kvůli tomu nezavřou do nemocnice nebo mi nebudou chtít kuchat vnitřnosti, samozřejmě.)
Sama se naopak bojím "genetického vylepšování". Nerozumím tomu a můžu se mýlit, ale měla bych v tomto případě strach, že se příroda "pomstí" a místo báječných blonďatých chlapečků (nebo co by si rodiče přáli) by nám vznikli nemocní mutantíci. Pokud vím, tak ta naklonovaná

Komentář ze dne: 08. 02. 2007 11:52:27     Reagovat
Autor: hm - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Re: Realitě se vzepřít nedá
Souhlas. Ale vem si 55ti letou zenskou, ktera promita ostatnim na platne obrazky homosexualnich ovci a na vsechny strany pritom krici, ze maso z homosexualnich ovci jist nebude, protoze je nemocne a zkazene. Za to na mase z heterosexualnich ovci si bude bajecne pomlaskavat. A to se bohuzel stalo a dostalo se to az do televize. Vis jak je ten jeji postoj nechutny? Ona se nezamysli nad tim, ze nekdo musi ovci zabit, aby pak jeji "nenazrana" pusinka mohla snist ovci mrtve maso. To ji nevadi. Ale kvuli tomu, ze ta ovce byla homosexualni by mohla puknout vzteky. Maso jako maso, at jsou ty ovce heterosexualni, nebo homosexualni. Kdyz uz je to masozravec.
A cela tahle vec je jen o homofobii. Alespon to tak vyadalo. A vzbudila pozornost ochrancu zvirat.
Tezko rict, zda je spravne umele upravovat vrozenou sexualni orientaci. Muj nazor je neutralni. Ano a ne. Kazdopadne jsem proto, aby se za pomoci vyzkumu zjistilo jak vznika, proc vznika. Co je jeji pricinou, protoze teprve potom bude mozne bavit se o tom jak sexualni orientaci menit podle potreby na tu jednu prijatelnou a jestli je to spravne, nebo ne. Treba by to vetsina homosexualu sama uvitala. Ono je to hlavne o pristupu k cele te veci. Se spravnym pristupem muzes preci dojit daleko dal. Ta homofobni zena svym pristupem vubec nic nevyresi. Naopak. A o to jde. Necin druhemu co nechces aby druhy cinil tobe.

Komentář ze dne: 08. 02. 2007 14:41:04     Reagovat
Autor: Waky - neregistrovaný
Titulek: Výzkum x hysterie
Nevím, jak ten výzkum probíhá.
Bába pobíhající po obrazovce a vykřikující nenávistné nesmysly nereprezentuje výzkum, ale hysterii. K tomu není samozřejmě co dodat, leda snad, že ztrapňuje nejvíc sama sebe. Pokud se celý výzkum nese v podobně "objektivním" duchu, pak to není výzkum, ale zaujatá nenávistná homofobní kampaň, a za tu se snad nemůže postavit žádný normálně myslící člověk.
Pokud by se pojal seriózně a objektivně, jsem pro jakýkoliv výzkum, pokud se při něm netýrají lidé a zvířata. Argumentovat tím, že by bylo vhodné jej zakázat, aby nenásledovaly pokusy měnit uměle orientaci lidí, mi přijde stejný jako zakázat jiné výzkumy, aby nebyly zneužité pro zbraně a mocenské zájmy.
S tou umělou úpravou čehokoliv (pohlaví, výška, barva očí, orientace....) bych se bála, že bude mít jako vedlejší příznaky vážná poškození těch uměle upravených jedinců (pokud ponecháme zcela stranou možnou "úpravu" bez souhlasu oné osoby). Naklonovaná ovce pokud vím byla taky vážně nemocná.

Komentář ze dne: 05. 02. 2007 19:44:16     Reagovat
Autor: Janko (email) - neregistrovaný
Titulek: Vsetko zle je na nieco dobre
V podstate je to pozitivna sprava - jedine co nakoniec dokazu, je potlacenie sexuality a nie jej zmena (ako sa da logicky predpokladat) a zaroven samotnou temou vyskumu vyvracaju tvrdenia homofobov, ze homosexualita je ziskana vychovou al. niecim podobnym.

Komentář ze dne: 01. 02. 2007 16:23:25     Reagovat
Autor: edka (email) - neregistrovaný
Titulek: presne tak
Ja nechapu, ze je to jeste bavi...

Komentář ze dne: 31. 01. 2007 22:34:11     Reagovat
Autor: Zeus - neregistrovaný
Titulek: lol
Ja bych se na ne vyprdnul. Homosexuala nikdy nikdo nepredela s tim co mame dneska k dispozici. Vzdyt je to jenom provokace. Nekdo si dela legraci, tak at si ji dela. Nas by melo tesit kdyz se nekdo jiny bavi a videt veci z nadhledu. Nakonec to bude jejich prohra. At se snazi sebevic, z homosexuala nikdy nikdo heterosexuala neudela.
O tom, ze nekteri heterosexualove jsou uchylni take vime, tak at se bavi s ovcema. Tohle je spis tema pro ochrance prav zvirat. Chudaci zvirata.

pravidla pro veřejnost odkazy rubriky posledních 100 komentářů
© 2001 - 2023 Code004 / | ISSN 1214-4452 | Inzerujte na 004.cz | Powered by phpRS |