004.cz

Na léčbu a prevenci AIDS se dává rok od roku stále méně peněz

Praha 17. března (ČTK) - Na léčbu a prevenci nemoci AIDS se dává podle odborníků rok od roku stále méně peněz. Zatímco v roce 1996 stát vynaložil na léčbu, prevenci a bezplatné testování 66,9 milionu korun, pro letošek plánuje poskytnout 19 milionů. V Česku loni přitom přibylo 90 lidí nakažených virem HIV, což je o 18 případů více než v roce 2004. V zemi bylo koncem loňského roku evidováno 827 HIV pozitivních lidí - 650 mužů a 177 žen. V posledním roce zemřelo na tuto nemoc devět lidí.

"Kdo chce děti učit nepřímou úměrnost, tak ať si vezme tato čísla, stoupá počet pozitivních a klesají peníze," uvedl tajemník České společnosti AIDS pomoc Miroslav Hlavatý.

Podle Jaroslava Jedličky z české kanceláře programu OSN pro boj s AIDS (UNAIDS) na prevenci připadají z celkové částky asi čtyři miliony korun. "S ohledem na zvýšený počet registrovaných případů infekce HIV v ČR bude přehodnoceno zaměření těchto preventivních aktivit," sdělil ČTK Vítězslav Klíma z ministerstva zdravotnictví.

Velká část osvěty se odehrává ve školách. "Obesíláme všechny školy materiály," popisoval Jedlička. Přednášejí v nich také odborníci i pozitivně testovaní. Nemocné je však těžké k vystoupením přemluvit. Podle Hlavatého se vzhledem k panujícím předsudkům stále bojí ke své chorobě veřejně přiznat.

Nárůst nemocných odborníky nepřekvapil, v obdobné situaci jsou i země západní Evropy. Lidé totiž začali tuto infekci podceňovat. Mají například informace o nových lécích, s jejichž pomocí může nemocný žít přes dvacet let, upozornil Jedlička. O nemoci se také přestalo mluvit. "My jsme generace, která viděla umírat zpěváka Freddieho Mercuryho, a to na nás zapůsobilo," uvedl Hlavatý .

Podle Jedličky více než polovinu z pozitivně testovaných tvoří homosexuální muži. "Gayové jsou o tomto nebezpečí více informovaní a na testy více chodí," namítal Hlavatý. Řada lidí však na testy nepřijde. Odborníci odhadují, že skutečný počet lidí infikovaných HIV může být až pětinásobný. Zdůrazňovat vysoký počet homosexuálů mezi nemocnými podle Hlavatého nic nepřináší, pouze to vyvolává u heterosexuálů pocit, že jim se nemůže nic stát.

Loni mělo na celém světě virus HIV v krvi 40,3 milionu lidí, což je více než kdykoli v minulosti. V mnoha částech světa smrt jednoho z rodičů následkem AIDS zničí více rodin než rozvod. V roce 2003 takto osiřelo 15 milionů dětí, 80 procent z nich žije v subsaharské části Afriky.

Na léčbu a prevenci AIDS se dává rok od roku stále méně peněz - komentáře

Komentář ze dne: 23. 03. 2006 23:56:08     Reagovat
Autor: - neregistrovaný
Titulek:
Ale já jsem Vás přece vůbec nechtěl přesvědčit. Vím, že všechny statistiky, argumenty nebo studie, které nenadržují sodomitům, jsou pro Vás nevěrohodné. Sleduji zcela jiný cíl, a to, aby si náhodný čtenář mohl učinit vlastní názor :-)

Komentář ze dne: 24. 03. 2006 01:09:39     Reagovat
Autor: Martin - neregistrovaný
Titulek: Re:
Pan neregistrovaný má v jednom pravdu. Ten Kinseyho výzkum, který došel k oněm mýtickým 4 %, je samozřejmě chápán obecnou veřejností špatně.

Pan Kinsey došel k tomu, že mužů, kteří za celý svůj život neprožili jiný sex, než s mužem, a nikdy nepocítili přitažlivost k ženám, jsou 4 %. Ano. Jenže mužů, kteří prožili více jak jeden vědomý, chtěný sexuální poměr s mužem za svůj život, je podle jeho výzkumu v populaci zhruba 33 %. Tož tak.

Komentář ze dne: 24. 03. 2006 01:11:15     Reagovat
Autor: Martin - neregistrovaný
Titulek: Re:
Jo, a abych nezapoměl přirozenost homosexuality vyplývá ze zkušeností mnoha psychologů a psychiatrů, první mezi nimi jí odhalil na začátku století pan Freud.

Komentář ze dne: 24. 03. 2006 07:30:52     Reagovat
Autor: - neregistrovaný
Titulek: Re: Re:
Přeně tak, záleží na metodologii. Tedy, žádná vrozenost, ale okolnosti a rozhodnutí. Proto jsem článek linkoval, abych ukázal, že velmi záleží na klasení otázek. Jinak Kinsey prováděl například i pokusy na batolatech s nulovou vypovídající hodnotou. Avšak důležité jsou další průzkumy a statistiky uvedené v článku.

Ohledně Freuda, zajímavé je, že za vším neustále viděl podvědomé libido. Pro něho byl sex prakticky jediným podvědomým motivem. Dnes je Freiudismus okrajovou záležitostí psychologie. Jinak, ovšem, i Freud viděl homosexuaitu jako alternativu například potalčené heterosexuality. Samotná přirozenost musí být funkční a zde dochází jak k poškození sodomitů - poškození análního sfinkteru - vysoká incidence alkoholismu, depresí, dnes i drogových závislostí (viz některé statistiky v článku). Důsledkem je i neschopnost navázání trvalého vztahu, což - vzhledem k absenci sebeovládání - vede k promiskuitě a vysokému výskytu AIDS.

Komentář ze dne: 24. 03. 2006 10:35:12     Reagovat
Autor: Azarael - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Re:
nevím jestli to je mým komplem ale já tam žádný odkazy na články nevidim:-/.
o alkoholizmu, depresích a drogových závislostech bych si dovolil pochybovat. Osobně neznám žádného gaye (a že jich znám poměrně dost) který by disponoval kteroukoliv z těchto poruch jedinou drogovou závislostí jsou maximálně cigára. A promiskuita je přežitý středověký názor. S dnešní realitou nemá nic společnýho a jestli myslíte discotékovou populaci, tak ta je stejně promiskuitní u nás i u vás, takže to neházejte na hrb homosexuálům, když tento jev nemá s orientací co dělat

Komentář ze dne: 24. 03. 2006 21:31:24     Reagovat
Autor: Martin - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Re:
Rozhodnutí ne, přirozenost. Jinak také žádné odkazy nevidím.

Za prvé Freudismus, neboli psychoanalýza, je stále prominentní, zvláště v Evropě. Nechci zpochybňovat tvůj vhled do psychologické komunity, ale jak to víš? :) Zbylá tvrzení podpořte nějakým zdrojem. Sám za sebe mohu říct jednak anální sex neprovozuji, a deprese a alkoholismus atp. nejsou důsledkem homosexuality (následně tedy protože - známá logická chyba), ale odmítání homosexuálů ze strany heterosexuální, místy homofobní většiny - z toho vyplývá, že dnes jsou již přítomné minimálně, neboť většina je nadmíru tolerantní.

Absence sebeovládání by znamenalo nepřítomnost Superega, což je znakem psychopatie (asociální porucha osobnosti) ve spojení s nižší inteligencí, případně znakem sociální demence; ne homosexuality.

Komentář ze dne: 23. 03. 2006 21:37:17     Reagovat
Autor: E. (email)
Titulek: svet si proste neda rict
Jak originalni, zase vypitvana bible a nesmyslna cisla.... bohužel stále jste mě nepřesvědčil o tom, že za vašimi názory vězí něco věrohodnějšího, pravdivějšího a hlavně vědecky podloženějšího než je váš osobní a pravděpodobně výchovou a okolím zdeformovaný názor...

Komentář ze dne: 23. 03. 2006 19:56:55     Reagovat
Autor: - neregistrovaný
Titulek:
Takže trochu té statistiky a její metodiky. Zde se dočtete, jak se vlastně došlo k číslu 4%, a co to znamená:
Zajímavé jsou i souhrny o sklonech sodomitů.

Trochu ještě k diskusi o pojmu sodomita. Zde je článek, kde má pojem sodomita sémantický kořen:

Jinak k incidenci HIV je podrobná zpráva zde:

Doufám, že tyto údaje nebudete považovat za homofobní spiknutí.

Přeji krásný večer

Komentář ze dne: 23. 03. 2006 00:09:49     Reagovat
Autor: - neregistrovaný
Titulek:
Samozřejmě, že sodomie není dána geneticky. Nebyla zveřejněna jediná relevantní studie, která by tuto stokrát opakovanou lež potvrdila. Pokud máte opačný názor, budu Vám vděčný za konkrétní odkaz, kde bych danou studii mohl dohledat.

Co rozumím pod prevencí sodomie? Především pravdivě informovat o tom, že není jediná relevantní studie, která by dokazovala, že homosexualita je vrozená, či přirozená. Poté by bylo třeba uvádět skutečné a pravdivé statistiky o počtu praktikujících sodomitů. Rozhodně jich nejsou 4%. Pak je nutné informovat o tom, že člověk může své pudy ovládat a usměrnit, a to jak kladně, tak záporně. A v neposlední řadě pravdivě ukázat, že sodomitům hrozí pohlavně přenosné nemoci včetně AIDS, jehož incidence je oproti normální populaci několikanásobná. Poukazovat pak i na jiná zdravotní ryzika. Například na samovolný únik stolice u mužů, díky narušenému tonu análního sfinkteru. Pravdivě informovat o nestabilitě sodomitních párů a velké promiskuitě...

Myslím, že sodo

Komentář ze dne: 23. 03. 2006 00:11:03     Reagovat
Autor: - neregistrovaný
Titulek: Re:
- mie by rázem přestala být celospolečenským problémem.

Komentář ze dne: 23. 03. 2006 15:46:54     Reagovat
Autor: Azarael - neregistrovaný
Titulek: Re:
nazdárek doufám že jsem vám tu moc nescházel tak začneme pěkně z čerstva, vypadá to že jste do fóra zase natahal spoustu hnoje tak je třeba vykydat.
na druhou stranu existuje mnohem více důkazů že je přirozená a fyziologicky podmíněná (i když nepřímých) než těch, že si to dotyční vycucali z prstu nebo jim to někdo natloukl do hlavy (mimochodem také pouze nepřímé a navíc založené na emocích a ne výzkumu)
incidence HIV je statisticky (toto slovo zdůrazňuju) vyžší proto, že gayové se více starají o své zdraví a pokud jsou pozitivní tak jsou patrně i zargistrovaní narozdíl od heteráků. Ve výsledku to znamená že zdaleka není víc nakažených gayů než HTéček jen se na to víc gayů léčí - a víc heteráků to o sobě neví což je podle mě mnohem horší.

Komentář ze dne: 23. 03. 2006 16:07:29     Reagovat
Autor: Azarael - neregistrovaný
Titulek: Re:
tak a pokračujeme, stále jste mi nějak neobjasnil svoje stanovisko že gayů nejsou 4% rád bych věděl ze kterých výzkumů (a hlavně z kolika a jakým způsobem zpracovaných) jste vycházel?
Takže byste musel zároveň informovat, že neexistuje jediná studije, která by potvrzovala vaše stanovisko. Musel by se zpracovat dostatečně velký průzkum, na který by musela dohlédnout 100%centně nezávislá komise, aby byly zařazeny správně reprezentativní vzorky populace. Stačil by asi vzorek tak 10 milionů, aby zahrnoval dostatečné množství kultur ras a národů. Informovat o tom můžete záleží jestli by se taky někdo řídil tím co byste říkal - podívejte se na kouření. Pohlavně přenosné nemoci, pokud vím, se heterákům nevyhýbají tak jako co byste chtěl říkat? Nestabilita a promiskuita - možná by si to taky zasloužilo výzkum a statistiku nevím nevím jestli by HTéčka vyšli s čistým štítem (jestli by vůbec s nějakým vyšly). no přemýslejte:)

Komentář ze dne: 28. 03. 2006 15:14:05     Reagovat
Autor: E. (email) - 13.1.
Titulek: sodo 1
No tak kromě toho že slovo riziko se píše s měkkým "i" si všímám Vašeho vybraného slovniku, musite byt inteligentni, jen je skoda ze tahle inteligence podporuje spatnou ideu. Souhlasim s Vámi, opravdu je nás víc než 4%,a díky bohu za to, protože jinak by nám Vám podobní nikdy nedali pokoj - chápejte člověče, že mě slovem sodomita urážíte a rozhodně nejsem jediná. K těm pudům, člověk je může ovládat, ale homosexuální pudy nejsou v přírodě (kromě člověka který si už zvykl diskriminovat vše co je odlišné) považovány za záporné, ani člověk je tedy nemusí a neměl by potlačovat. Zkuste potlačit svůj heterosexuální pud, z mého hlediska je heteropud nepřirozený a přece nikomu nestrkám pod nos myšlenku toho, že by ji měl usměrnit.

Komentář ze dne: 28. 03. 2006 15:24:48     Reagovat
Autor: E. (email)
Titulek: sodo 2
Vítě, jsme prostě lidi a pohlavní nemoci hrozí nám všem, tak me akorat napada ze promiskuitní gay si zajde do roomu, kde se souloží o sto šest ani se neví s kým a promiskuitní hetero muž si obráží milenky nebo prostitutky. V tomhle platí pravidlo "jaký si to uděláš, takový to máš", pro lidi obecně, nezáleží na tom, jakého pohlaví protějšek byl. Žádné statistiky ani tabulky a přehledy mě nepřesvědčí o spojitosti mezi zvýšeným výskytem AIDS a homosexualitou, byt to tak z těch čísel vyplývá nebo může vyplývat. Většina infikovaných si za svou nákazu může samo, jen minimum lidí to chytlo třeba při darování krve nebo jejím příjmu... zas je to jen o prevenci. Ano prevenci, na tom jsme se shodli, ale ne homosexuálního, obecně sexuálního chování, ale nákazy - nechráněného styku, styku s pochybnou existencí.

Komentář ze dne: 28. 03. 2006 15:35:26     Reagovat
Autor: E. (email)
Titulek: sodo 3
Nahradím slovo "sodomitní" za homosexuální, které není tak urážející, a dokončím myšlenku. Asi byste se divil, ale hromada heterosexuálních párů je stabilní asi jako náš barák ve východních Čechách po povodních. Bohužel heterosexuálnové paušalizují ledajaké vlastnosti a ty co se jim nehodí prostě proti sobě nepoužijí. Právě že homosexuálnové musí stále bojovat s odmítáním a diskriminací, vytouženého cíle - harmonického vztahu a rodiny - si o to víc váží. Nevím jak muži, ale někdo tak citově založený jako je žena, si toho váží. Právě že heterosexuální páry by si občas měly brát příklad z těch homo. Naši se rozvedli. Rodiče víc než poloviny mých přátel taky. Kdežto lesbický pár který tu potkávám vydržel. Tak mi povídejte o nějakých tabulkách...

Komentář ze dne: 22. 03. 2006 20:27:55     Reagovat
Autor: - neregistrovaný
Titulek:
Osobně bych navrhoval klást větší důraz na prevenci homosexuality. Stačilo by pravdivě informovat o tom, že homosexualita není ani vrozená ani fyziologická, nepodléhat homosexuálním lobistům a počet HIV pozitivních by se velice snížil. Je třeba léčit příčinu, ne následky!

Komentář ze dne: 22. 03. 2006 21:17:37     Reagovat
Autor: E. (email)
Titulek: Re:
Milý, leč tupý neregistrovaný skrývající se za znak @,
můžete mi laskavě vysvětlit, jak vypadá taková prevence homosexuality? Prevenci nákazy HIV bych jeste chapala, ale tohle, to jste me zas jednou presvedcil o tom ze slovo homofob je nadavka. Co je ta vase pravda? (stesti ze je to jen vas osobni navrh ta cela vec) To uz je prece davno jasne ze sexualni orientace je urcena geneticky. Nebo jak byste vysvetlil ze mi hetero rodice vychovali me - lesbicku? Proboha zapnete uz ten svuj mozek, jesli ho mate, nebo sem nelezte.

Komentář ze dne: 06. 04. 2006 08:16:47     Reagovat
Autor: Daniel - neregistrovaný
Titulek: Re: Re:
Milá a bystrá neznámá. Než někoho nazveš tupým uvědom si, že neexistuje jediný důkaz o tom, že by homosexualita měla podklad v nějaké chybě v genetice. Člověk prostě musí obhájit i to co je neobhajitelné. Vyrobit si omluvu na své ujeté chování. Přesvědčuješ jen sebe , že tito lidé jsou normální. Ale ne každý toto je ochoten přijat přijet kdejakou lež.

Komentář ze dne: 06. 04. 2006 09:29:17     Reagovat
Autor: Riga - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Re:
Drahý Danieli, není třeba homosexualitu omlouvat, obhajovat :-) není třeba ji ani léčit :-) není to nemoc, je to přirozenost určité části populace. Prostě přirozenost, oni se do toho nenutí, oni to tak cítí. Proč to proboha měnit!? Nutit je do něčeho co nechtějí:-( Necítíš jak je to absurdní a sobecké?

Komentář ze dne: 06. 04. 2006 10:10:39     Reagovat
Autor: Kača - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Rigo, tohle vůbec nemá smysl takovým lidem vysvětlovat, oni to stejně nepochopí, protože to pochopit ani nechtějí nebo chudáci ani nemohou. Někdy mám pocit, že se spíš snaží jen prudit a baví je být v opozici a dávat okázale najevo, jak oni jsou "normální" a že to je ten jediný možný způsob existence...

Komentář ze dne: 06. 04. 2006 12:43:52     Reagovat
Autor: llukynek (email)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Přesně tak!

Komentář ze dne: 08. 04. 2006 22:18:58     Reagovat
Autor: Daniel - neregistrovaný
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Milý(lá) Rigo,

proč tak dramaticky. Máš pravdu. Je to přirozenost určité části populace. Je to určitá renezance. Vše už tu bylo. Věřím tomu, že i před mnoha stoletími se našlo mnoho lidí, kteří se snažili druhým namluvit, že je homosexualita normální. Mnoho lidí na druhé straně nesouhlasilo s touto pseudopravdou. Toto přehadování je v podstatě ztrátou času. Vždy budou lidé stát proti sobě v nejrůznějších názorech. Otázka zní: co to vlastně řeší? Jsem přesvědčen, že naše názory, na které máme každý právo ,nejsou tak podstatné. Lidstvo si vlastně bude v každé době blábolit spoustu nesmyslů a hloupostí. V podstatě jsme v lidsvo neudělali ani krok dopředu. Mnoho věcí si lidé dovedou ,,vědecky '' obhájit, ale chybí nám moudrost. Je dobré o ni usilovat.

pravidla pro veřejnost odkazy rubriky posledních 100 komentářů
© 2001 - 2026 Code004 / | ISSN 1214-4452 | Inzerujte na 004.cz | Powered by phpRS | 0% AI